Naše děti‎ > ‎Eliška‎ > ‎

Matematika

Sčítání

přidáno: 9. 1. 2014 15:03, autor: Jana Krejsova   [ aktualizováno 24. 3. 2014 13:16 ]

Věk: 4,5 roku

Eliška začala sčítat jednoduché příklady do 10. Většinou používá prsty jako počítadlo. Ale některé příklady už memoruje a já se pak nestačím divit. 
Připravila jsem pro ní domečky. Na oknech jsou příklady, po jejich spočítání se okno přiřadí na domeček s daným číslem. 
Červené žetony pak slouží jako pomocník místo prstů pro počítání.

   

Do Monte centra jsem pak udělala auta a kola. Přemýšlela jsem i o středu květiny a příklady by byly na okvětních lístcích, ale domečky mi pak přišly jednodušší.

Tady jsme (konečně) nafotila sejnou pomůcku s autíčky a jak jsme s ní pracovali. 

         
            Žetony jsou důležité k počítání.                            Příklady na sčítání a odčítání jsou zvlášť.    Zjistila jsem, že je důležité mít připravená i znaménka.                      A takhle vypadá celý příklad.

Nakonec se znaménko odstraní a žetony se shrnou dohromady (je důležité provést toto gesto a nechat si to prožít i dítě, aby pochopilo o čem je sčítání). Žetony se pak všechny sečtou. Při zjištění výsledku se kolo umístí na autíčko, které má na sobě onen výsledek.
Barvy aut jsem vybírala podle barevného kódování perlového materiálu z Montessori pomůcek. 

Počítání od 1 do 9 a přiřazování k číslovce

přidáno: 9. 1. 2014 14:58, autor: Jana Krejsova

Věk: 4 roky

Tuhle pomůcku jsem vytvořila narychlo. Inspirovala jsem se na www.montessoridoma.cz, a protože bylo léto, skvěle se to hodilo. Kornoutky a kopečky byly zvlášť. Eliška si vymyslela, že je k sobě slepí a z té největší zmrzliny pak měla největší radost.


Tady jsem použila berušky. Berušky už Eliška znala z pomůcky počítání od 1-5. To byla ale jednodušší verze.

  


Perlový materiál

přidáno: 9. 1. 2014 14:47, autor: Jana Krejsova   [ aktualizováno 28. 1. 2014 13:51 ]

Věk: 4,5 roku

Pro Elišku jsem vyrobila perlový materiál. Chvíli to trvalo, navlékání na špejle nebylo zrovna lehké, ale nakonec se to povedlo a pořizovací cena je mnohem menší než u čínských pomůcek. 
S Eliškou jsem zatím perlový materiál použila u Sequinových tabulek (čísla od 10-19) a pak při hře na obchod, kdy nám materiál představoval peníze. Sčítaly jsme a vracely drobné. 
Korálky jsou asi 1 cm široké a z perlového materiálu jde složit i známá pyramida. To Elišku taky bavilo. 


Perlový materiál jsem vyrobila doma, koupila jsem si korálky, kulatý pilník, špejle a lepidlo. Kromě bílé jsem sehnala všechny barvy na: http://www.koralky.cz/drevene-koralky-jednodruhove/
Korálky jsem navlékla na špejli, první a poslední jsem tam nalepila. Pokud měl korálek menší dírku, použila jsem kulatý pilník. 
Číslo 7 má bílou barvu, ty v nabídce nejsou. Vzala jsem tedy surové korálky, natřela je vodovkami a pak ještě lakem na nehty (tedy až po navlečení na špejli :o)). Desítku jsem nechala přírodní. 

Sčítání a puzzle

přidáno: 27. 10. 2013 15:44, autor: Jana Krejsova   [ aktualizováno 27. 10. 2013 15:54 ]

Eliška 5 let

Eliška se začala zajímat o sčítání. Už delší dobu říká, že 5 a 5 je 10 apod. Vyrobila jsem domečky s okénky, kde jsou příklady, ale to jí nezaujalo. A pak jsem přišla, jak jí k tomu přitáhnout. Tabulka s puzzle a na druhé straně příklady. Jelikož má Eliška teď v lásce Mimoně, tak jsem vybrala je.

Strany následující obrázkem se tisknou oboustranně, druhou tabulku s příklady, kde se vyskytuje víc stejných čísel, jsem jednotlivé řádky vybarvila. Stejné barvy jsem pak použila na stejné řádky u výsledků. 

Soubor vkládám, fotky snad vložím později. 

Počítání a puzzle


Téma čísla do 10

přidáno: 12. 6. 2013 4:36, autor: Jana Krejsova

Pro naší školku jsem začala připravovat různá témata. Našla jsem super stránku, kde mají pomůcky ke stažení (najdete ji ve Web stránkách s Monte tématikou). Poslední dobou si čím dál tím víc uvědomuji, že učení musí být hlavně zábava a hra, takže se snažím najít hodně tvoření a her spojených s určitým tématem. 

Každopádně, zde je soubor, ve kterém jsem si stáhla fotky pomůcek. 

Čísla

Větší, menší

přidáno: 21. 3. 2013 14:43, autor: Jana Krejsova

Věk: 4,5 roku

Použila jsem čísla z Krteček a počty a znaménka "větší, menší" také. Je vidět, že čísla zná, má i množstevní podstatu, ale je stále těžké si abstraktně říct, co je víc a co méně. Takže jsem použila opět perlový materiál a fungovalo to. 

1-6 of 6