Naše děti‎ > ‎Zuzanka‎ > ‎Praktický život‎ > ‎

Kobereček

přidáno: 19. 1. 2014 12:55, autor: Jana Krejsova
Kobereček je v Montessori pedagogice velice známá a používaná pomůcka. Je to vlastně vyhražení prostoru, na kterém se vykonává vybraná činnost a ostatní informuje o tom, že "toto je moje, zde pracuji". Kobereček by měl být také označen cedulkou. 
U nás doma máme koberečky dva, holky mají svou cedulku. Poslední dobou koberečky moc nepoužíváme, ale cedulky jsou v pohybu pořád. Zuzka má svoje období "moje", a tak i Eliška se snaží hájit svá vlastnická práva. 
Každopádně, rozmotat a zamotat kobereček patří k zábavám, které zatím Zuzku neomrzely. Největší boom s koberečkem ale byl, pokud si dobře pamatuji, okolo roku a půl, kdy rozmotávala a zamotávala kobereček neustále dokola. Od jedné paní učitelky máme také písničku, která tuto aktivitu může doprovázet :o)
"Dokolečka dokola kobereček rozmotám, rozmotám si kobereček dokolečka dokola." toto stále zpívám do doby, kdy je koberec rozmotaný. Když dítě končí s rozmotáváním "pak ho dobře uhladím, ceduličkou označím".
Při zamotávání: "Dokolečka dokola kobereček zamotám, zamotám si kobereček dokolečka dokola." ...to se opakuje do doby, kdy je koberec zamotaný "Pak ho vezmu do ručiček, namísto ho uklidím".

Zuzka začala řešit i to, zda jí vychází okraj. Tady jí jsou 2 roky 4 měsíce.

   


Comments