Hrajeme si v Monte centru‎ > ‎Co se dělo‎ > ‎Archiv‎ > ‎2014‎ > ‎

Říjen

Stromy - 27. října 2014

přidáno: 30. 10. 2014 14:44, autor: Jana Krejsova   [ aktualizováno 30. 10. 2014 14:47 ]

                                                                                                                    Pondělí

Tento týden byl ve znamení stromů, ale musím přiznat, že jsme se ke stromům přiblížily jen okrajově. V pondělí nás bylo opravdu málo, protože hodně dětí zůstalo doma a užívaly si své rodiče :o). 

Do školky jsme přinesla dlouhé trubky, které mají sloužit jako kmen stromu. Eliška se hned ráno dala do práce a řezala a řezala. Byla to těžká práce, ale nakonec se jí to povedlo. Na procházce jsme pak natrhaly větve smuteční vrby, strčily je do trubky a první strom byl na světě. Další trubky na své koruny teprve čekají. Ale doufám, že se nám je podaří dokončit, protože příští týden by bylo fajn, kdyby zvířátka z karnevalu měla kde bydlet.



                                                                                                                        Čtvrtek

Dnes nás bylo o hodně víc než v pondělí, a tak školkou zněl velký bzukot, hukot a někdy i hlasitější projevy :o)
Na elipse jsem představila pracovní sešity vyrobené na téma stromy, ale jak se zdálo, děti si chtěly užít přítomnosti svých kamarádů. Nakonec elipsy jsme si zacvičily a pak se rozešly k pomůckám. Míšu zaujal sešit se stromy, začal na něm pracovat a měl obrovskou radost z každého napsaného písmenka. Radostí se třásl jako osika :o))

Odpoledne jsem pak rozdala brčka, udělaly jsme si papírové koule a ty pak foukaly po elipse. Ani jsem nevěřila, jaká je to dřina odfouknout takový papír. Děti i já jsme se pořádně zafuněly. A pak přišlo naše oblíbené štronzo :o)


Příští týden ve čtvrtek chystáme karneval. Máme v plánu vyrobit si nějaké škrabošky. Téma karnevalu jsou zvířata. Tak se budu těšit!

                                                                                                                                                                                                                                                     Jana

Barvy podzimu - 20. října 2014

přidáno: 24. 10. 2014 15:08, autor: Jana Krejsova


Podzim se nám krásně začal vybarvovat, a tak jsem využila této skutečnosti a zařadila jsem do programu barvy podzimu, a to nakonec nejen podzimu :o). 
Tento týden byl tedy o barvách. Na tři dny v týdnu byly vybrány barvy, do kterých jsme se měly obléknout, ale organizačně (asi hlavně ze strany informačního toku) se to moc nezvládlo. Tak snad příště. Každopádně si myslím, že jsme si barvy perfektně užily a budeme v nich pokračovat i v dalších tématech :o).


Pondělí

Před pondělní svačinou jsem vzala kytaru, abychom si zazpívaly pár písniček. Mezi nimi byla i Tři čuníci jdou, která se rázem stala velice populární. Byla tak populární, že později skoro převálcovala téma elipsy :o)). Ještě že prasátko je růžové nebo hnědé a dá se o něm říct spousta zajímavých věcí. Ostatní písničky o barvách neměly skoro žádnou šanci. Přesto jsme zařadily Červený šátečku a Holka modrooká. 
Nakonec jsme si zahrály Pan čáp ztratil čepičku. Už už jsme se chystaly i na anglickou verzi této hry, ale zjistily jsme, že některé děti musí odejít na jogu, a tak se všichni rozprchly. 
Připravily jsme míchání barev s tabulkou, kam si děti mohly zapisovat výsledky a pak ještě vyšívání jmen různobarevnými bavlnkami. 

   



Úterý

Co se stane když se barva dá do mléka? Jdeme si to ukázat! :o) Ale nejdřív namícháme ještě fialovou, která nám chybí.

       

O pokus byl takový zámem, že nakonec každý dostal vlastní misku a dělal si svůj vlastní experiment. 

V úterý je angličtina, děti chodí ve dvou skupinách, a tak se chodí ven pouze na naše hřiště. Děti se nemohou dočkat, a tak je ve třídě velký ruch. Domluvily jsme se, že před angličtinou budeme dělat ještě krátkou elispu, kde dětem řekneme, co se chystá. Pak i skupina, která chodí dřív, bude vědět o čem práce je, když se vrátí zpět nahoru.


                                                                                                                             Čtvrtek

Dnešní ráno začalo opět zpěvem, opět Čuníci, ale pak také i další písničky na vyžádání :o)

Dnešek byl ve znamení bílé. Říkala jsem si, že tu snad každý bude mít doma a ono ouha :o). Na elipse jsme si tedy řekly, kdo má kde bílou...někdo měl tričko, jiný mikinu, jiný šaty, ponožky apod. Takže se pokaždé něco našlo. Také jsme si řekly, kde můžeme bílou vidět - sníh, mraky, šlehačka. 
Po elipse jsem chtěla s dětmi cvičit na říkanku. Ale zbylo jich, k mému údivu, jen pár. Míša se uvelebil na matraci a pozoroval naše cviky.

         Pastelky

Červená pastelka maluje jablíčko (kruhy jendou rukou před tělem)


a žlutá pastelka maluje sluníčko,         (kruhy druhou rukou před tělem)


zelená pastelka maluje travičku         (stoj + procvičujeme prsty)


a modrá pastelka maluje vodičku, (stoj + ruka dělá vlny před tělem)


a když je všechny spojíme, (ruce spojíme nad hlavou)


barevnou duhu nakreslíme.         (stoj +  mírné úklony do stran)




Když jsme docvičily a já se zeptala, zda si dáme ještě jednou, nikdo už nechtěl. Jen Míša, řekl, že ano :o)


A pak začala ta pravá zábava. Vzala jsme ulity a vysvětlila dětem, že je obarvíme a pak přilepíme na věnec, který dáme na dveře. Největší zábava byla ale míchází barev. K dispozici byla červená, modrá, zelená a žlutá. Nejdřív jsem si myslela, že budeme barvit pouze těmito barvami, ale děti si to vysvětlily jinak a začaly barvy míchat. Zprvu jsem měla strach, jak to dopadne, ale podívejte se sami...
Opravdu krásné barvy! :o)



Občas je mi líto, přerušit práci kvůli procházce, ale čtvrtek je jediný den, kdy můžeme vyrazit ven na jiné hřiště (tedy když jsme tam já :o)). A tak jsme dobarvily ulity, odložily je k zaschnutí, že je později nalepíme.

Na vycházku jsme šly na Hostibejk. Ráno u elipsy jsme řekla, že dnes jdeme ven a budeme sbírat listy na pozdější tvoření. Na hřiště se mnou šly děti, které chtěly sbírat a vybrat si pro své dílko ty listy, které se jim nejvíc líbí. Šly jsme procházkou přes "fotbalové hřiště" (plácek za hřištěm), prošly jsme lesem, sesbíraly pár listů a pak vyšly nahoře u restaurace. Musím se přiznat, že tudy jsem nikdy nešla, a tak to bylo pro všechny dobrodružství :o). V rukách už jsme měly velké kytice listí, ale sbírání nepřestávalo. Každý list byl jiný a každý originál...jeden malý, druhý obr velký a ty barvy. No to se musí přeci vzít s sebou!

Ve školce si pak každý vzal svůj kobereček a nechal si své listy na něm.
Po obědě pak byly předškoláci.
Ulity ještě neuschnuly, a tak se zbytkem dětí, které neusly, jsme začaly připravovat věci na malování. Zadání znělo "vytvořte les". Dětem jsem ukázala předlohu a pak už to nechala jen na nich.


Použily jsme i barvy, které jsme namíchaly dopoledne a zbyly. Samozřejmě nestačily, protože zájem byl veliký, a tak se muselo, k velké radosti všech, míchat znovu.


K mému překvapení bylo ve třídě po výtvarce čisto. Jen podložky a stolky bylo potřeba umýt. Když jsem se do toho dala, přišel Vilém a Viktor a že chtějí také ulízet. Přenechala jsem jim tuto činnost a když jsem se vrátila, nevěřila jsem vlastním očím. Vánoční úklid byl hotov! Miluji senzitivní období...i když některé víc a některé míň :o)).

Musím říct, že pro tuto činnost jsme špatně vybrala barvu dne. Ale alespoň jste doma mohli vidět, jak jsme si to užívaly :o))

    

                                                                                                                                                                                                                                 Jana


 


Naše město - 13. října 2014

přidáno: 16. 10. 2014 13:32, autor: Jana Krejsova

                                                        Pondělí

Tento týden jsme si povídaly o městě. Na elipse jsme si řekli, kde kdo bydlí. Povídali jsme si, co do města patří, co v něm je a denně potkáváme. Děti jmenovaly domy, silnice, auta, lidi, psy, kočky, most, řeku, stromy apod. Zkoušely jsme také postavit živý obraz, ale musím přiznat, že se moc nepovedl. Asi jsem dost nevystihla myšlenku a děti přesně nevěděly co mají dělat. Takže se zaměřím na dramatickou výchovu a budeme více trénovat v představování (přehrávání) čehokoliv...hlavně aby u toho byla legrace :o)
Začaly jsme také tvořit město. Informovaly jsme děti, že to je velké dílo a tedy hodně práce, takže je nutné počítat s tím, že to nebude dnes hotové. Simča připravila velký papír. Pak jsme se vrhly do vytváření domů z krabiček. Techniky byly různé. Krabičky se oblepovaly různobarevným papírem. Někdo dělal dům panelákového typu, jiný zase se sedlovou střechou (ta byla trošku komplikovanější). K domu patří i zahrada, květiny, stromy a psi. To vše děti krásně zvládly. 


Byl tu také skvělý nápad jít na lávku a změřit jak je dlouhá...že se chytíme za ruce a zjistíme, kam až dosáhneme. Nastalo hlasování, u kterého nikdo nechyběl. Nakonec dopadlo nerozhodně (já se účastnit nechtěla). Tak padaly návrhy. Domluvily jsme se, že dnes zůstaneme ve školce a budeme pracovat na městě a zítra půjdeme přeměřovat lávku.


                                                         Úterý

Plán s lávkou nám překazila angličtina, na kterou jsme včera při hlasování úplně zapomněly. Škoda, na takovou procházku je opravdu potřeba celé dopoledne a celkem dobré počasí, protože je nutné se stavit někde na hřišti a udělat si tam malou pauzu od chození. 

Naše lektorky angličtiny měly v plánu, že budou dvě skupiny. První skupina bude ta pokročilá, která už chodila minulý rok, druhý pak začátečnická. Ale jak to tak bývá, bylo to nakonec úplně jinak. Mladší sourozenci se přicucly ke starším a bylo velmi nepravděpodobné, že se odpojí. Ale nemyslete si, že vznikla skupina sourozenců a pak jedinců, kteří ve třídě nemají nikoho z rodiny. Když se nahlásilo, chyťte si svou sestřičku nebo bratříčka, Miky automaticky chytil Emu a šly spolu :o). 
My zbylí jsme se sešly na elipse, děti měly chuť tancovat, tak jsme si připomněly písničku Měla babka čtyři jablka a naučily se mazurku. Pak přišela na řadu také čertovská polka a jiné. 


Odpoledne jsme pak na elipse vytvořily opičí dráhu a bylo rušno a spokojeno.

   
Když ubylo trošku dětí, zahrály jsme si hru na sochy, s tím, že nyní jsem přidala pravidla: může se chodit všude (nejen po elipse), když se pohybujeme, tak potichu, žádné narážení apod. Pro zastavení a zkameníní jsem používala slovo štronzo (pokud se to píše jinak, omlouvám se, ale opravdu nevím jak :o/ ) 
Rozhodně to děti moc bavilo a nakonec si hru hrály i sami, když jsem musela odejít. 


                                                        Čtvrtek

Eliška dnes šla do školky s tím, že chce si hrát na kadeřnici. Dokonce si přinesla hřeben, sponky a jiné ozdůbky. Nazdobila tak nejen holky, ale i kluky :o).
Na elipse jsme si opět řekly, co patří do města a co nám v tom našem městě ještě chybí. Bylo toho opravdu hodně a tak se někteří daly do práce. Bohužel jsem si (opět) zapomněla telefon. Byly vytvořeny silnice, řeka a most. 
Pak jsme šly ven, a protože pršelo, šly jsme na vycházku. Došly jsme k vyhlídce, kde jsme obdivovaly krásy Kralup. Max si myslel, že vidí komíny v Beřkovicích. Když jsme mu řekla, že jsou stále v Kralupech a že se v této továrně vyrábí nafta a benzín do aut, měla jsem pocit, že bych potřebovala knihu o zpracování ropy. Znáte to...oči hoří, mozek je žhavý na více informací. 
Odpoledne jsme si pak zahrály hru samá voda, přihořívá, hoří, ale tak trošku jinak. Zpívaly jsme a když byl zpěv tichý, byl hledající člověk daleko od onoho místa, když se přibližoval, zpěv sílil. Byla to dost těžká hra, ale děti bavila a chtěly jí stále opakovat. Moje hlasivky ale nevydržely :o).

                                                                                                                     Jana

Řemesla 6. října 2014

přidáno: 9. 10. 2014 11:16, autor: Jana Krejsova

                                                    Pondělí


Dnes jsme začaly s tématem řemesla. Nachala jsem se inspirovat z webových stránek jedné školky. 

Na elipse jsem rozprostřela pomůcky a omalovánky, které jsem k tomu připravila. Když jsem poslala předmět, požádala jsem děti, aby mi řekly (kromě toho jak se dnes mají), co by chtěly být. 
Snad na nikoho nezapomenu:
Eliška K. se chce starat o zvířátka, blíže nespecifikovala zda jako doktorka nebo jako pracovník v ZOO. Ema by chtěla pracovat v ZOO.
Terezka řekla: "Ještě vůbec nevím, čím se budu zabývat, až budu velká."
Miky chce být architektem a navrhnout si svůj dům. Po obědě se o to snažil, ale viděla jsem, jak stále chodí ke koši se zmuchlaným papírem. Začít se někde musí :o)
Ostatní děti se nevyjádřily...tedy něco řekly...Vilém a Viktor se těšili domů, Zuzka vyprávěla o pouti a Elišku M. přehlučelo nákladní auto z ulice. 

Hlavním řemeslem dneška byl řezník. Eliška K. nám vysvětlila, že když někdo pracuje, dostává za to peníze a když se mu to nechce dělat, tak nemusí, ale nic taky nedostane. Nina nám zase povyprávěla o řezníkovi. 
V kuchyni jsme pak vyráběly buřty, bouraly prase (nebo ho spíš dávaly dohoromady v podobě puzzlů), vymalovávaly další řemesla a povolání. 
Na nástěnku jsme pak umístily prase vytvořené z útržků a vyrobené buřty. 
 

Odpoledne jsem se vrhla do dokončení nové pomůcky, kterou si můžete stáhnout v sekci Pomůcky ke stažení. Několik dětí mě pomohlo stříhat písmenka. Nejvíc mě to ale překvapilo u Maxe, který je spíš pozorovatel. Sešit s písmenky si odnesl domů, že prý bude pracovat tam.

   


                                                        Úterý

Dnešek začal opět zajímavě. Eliška se mě přišla zeptat, zda si mohou rozestavět postýlky, že by si chtěly zahrát na nemocnici. Z nemocnice se nakonec vyklubala porodnice. Kačka ležela na posteli s velkým břichem a konstatovala, že za chvíli se jí už narodí miminko. Matýsek zase říkal, že je právě narozené miminko. Poslední dobou u nás frčí téma těhotenství a porod. Možná budu muset přehodnotit náš plán témat :o)

Po svačině jsme se sešly na elipsu. Chtěla jsem jí tentokrát udělat rychlou, protože od dlouhých pak děti odcházejí. Nejdříve jsme si zazpívaly a domluvily se, že v úterý budeme zpívat a učit se nové písničky. Pak jsem rychle řekla, co dnes budeme dělat. Dnes bylo na řadě řemeslo Pekař. Simča mezitím připravila v kuchyni těsto a děti šly válet a tvarovat preclíky. 



         
   


                                                    

Ten kdo nechtěl šel pracovat na pomůcky. 

   

Poté se šlo ven a na oběd. Ukázala jsem pár dětem novou pomůcku - lepení písmenek. Připojila se Ema, Terezka, Max a i Simonka, která se u nás zastavila na návštěvě ze školy. 


S Eliškou jsme včera byly poprvné na grafomotorickém kurzu, kde nám (snad) pomůžou zbavit se špatného úchopu tužky. Eliška dostává domácí úkoly, a protože by se to doma špatně stíhalo, vzala si ho s sebou do školky. Jde o dělání kruhů na velký papír, kdy se uvolňuje ruka v každém jejím kloubu. Hodně dětí to zaujalo a cvičily s námi a kroužky si také zkusily :o). S pomocí kamarádů by eliščin úkol byl hned hotový.


                                                        Čtvrtek

Čtvrtek byl ve jménu sladkostí. Pověděly jsem si něco o cukrářích. Ale hned po elipse bylo jasné, že bude pro všechny nejlepší jít ven. A tak jsem se vypravily na dolní hřiště. 

Po obědě děti dostaly úkol zkusit řemeslo cukráře. Samozřejmě z té krásné a dobré strany :o). Každý dostal tři sušenky, které si mohl ozdobit ... a pak sníst :o).

  

  

I o úklid se postaraly děti :o))



Tak zase příští týden!

                                                                                                        Jana

1-4 of 4